Školu navštevuje cca 180 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Cieľom tohto projektu je zapojiť všetkých žiakov vo vekovej kategórii od 3 do 21 rokov. Podstatou je napomáhať deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami rozvíjať jemnú motoriku či trénovať pamäť. Ďalším cieľom je kompenzácia intelektových deficitov a ich poznávacích funkcií. Pre deti s poruchami autistického spektra a deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami práca s hlinou znamená viac než len poskytnutie relaxu. Má širokú škálu pozitívnych účinkov na rozvoj dieťaťa. Rehabilituje jemnú motoriku, poskytuje možnosť meniť a upravovať veci, možnosť slobodne sa vyjadriť, dá sa z nej tvoriť trojrozmerne, čím získame možnosť pozrieť sa na veci z viacerých perspektív a mať dielo pod kontrolou. Hmatový proces stimuluje implicitnú pamäť a rozvíja emocionálnu a pamäťovú skúsenosť.
Prostredníctvom tvorivého procesu chceme umožniť dieťaťu aj bez slov vyjadriť jeho pocity, vnútorný svet, vlastný obraz o svete i ľudských vzťahoch. Okrem už uvedených poskytuje práca s hlinou možnosť uvoľnenie napätia a stresu. Práve práca s hlinou je označovaná za veľmi vhodnú terapeutickú techniku, radí sa do arteterapie. Žiaci Spojenej školy majú vo výchovno-vzdelávacom procese predmety pracovné vyučovanie, výtvarná výchova, technika a v školskom klube majú esteticko-výchovnú a pracovno-technickú oblasť. Pre všetky uvedené predmety bude možnosť práce s hlinou veľkým prínosom. Nadobudnuté vybavenie a materiál sa bude naďalej využívať vo výchovno-vzdelávacom procese počas nasledujúcich rokov.
Galéria projektu
Vami vybrané projekty
Hlasujte za projekt, ktorý sa nachádza v mestskej časti podľa miesta vášho bydliska.